Ilustracja tabletu z mapą, ikoną domu i pinezką lokalizacyjną.

Wybór odpowiedniego stanowiska, branży i pracodawcy jest niełatwym zadaniem. Współcześnie trudno znaleźć pracę, w której spożytkujesz wszystkie swoje umiejętności, a wynagrodzenie będzie szło w parze z twoim rozwojem zawodowym. Nie bez znaczenia jest również atmosfera oraz ludzie, z którymi będziesz pracował. Aby znaleźć pracę swoich marzeń, poświęć czas i wysiłek, by dostać się do firmy, w której będziesz czuć się całkowicie spełniony. Z drugiej strony, pracodawcy również wybierają takich kandydatów, którzy wpisują się w ich kulturę organizacyjną. Okazją do lepszego poznania firmy i przyszłego szefa jest rozmowa kwalifikacyjna.

Czym jest kultura organizacyjna…

Kultura organizacji to ściśle określony zespół postaw, wartości i zachowań, pożądanych i tolerowanych wśród pracowników danej firmy.

… i dlaczego ma znaczenie?

Jak wybrać pracodawcę, by komfortowo czuć się w nowej pracy? Poznaj założenia kultury korporacyjnej:
• Przyjazne środowisko pracy sprzyja produktywności
• Pracownicy lepiej rozwijają się zawodowo w otoczeniu osób o podobnych upodobaniach
• Możliwość pracy w dobrze dobranym zespole wpływa na jakość wykonywanych zadań.

Jaka praca jest najlepsza dla ciebie?

Zanim dołączysz do jakiejkolwiek kultury organizacyjnej, powinieneś określić środowisko, w którym czułbyś się najbardziej komfortowo. Czy jesteś w stanie odnaleźć się w strukturze korporacyjnej? A może wolisz bardziej kameralne miejsce pracy sprzyjające kreatywności? Wyboru rodzaju firmy każdy musi dokonać według własnych upodobań.

Dokonaj rzetelnego researchu

Przed rozmową o pracę przejrzyj stronę internetową potencjalnego pracodawcy. Dowiesz się z niej między innymi, w jaki sposób firma pozyskuje klientów – np. poprzez interaktywną stronę i rozwój strategii marketingu internetowego. Podczas spotkania z pracodawcą rozejrzyj się wokół, by wyłapać istotne szczegóły – czy w biurze dominuje przestrzeń otwarta, jaka panuje atmosfera wśród pracowników. Zwróć uwagę na wyposażenie biura, obowiązujący dress code, itp. Jeśli cenisz sobie twórczą atmosferę pracy, zapewne będziesz się czuł bardziej komfortowo, jeśli nie będziesz musiał ubierać się do pracy w garnitur. W czasie rozmowy zapytaj pracodawcę o misję firmy. Dzięki odpowiedzi dowiesz się, co jest dla niego najważniejsze w prowadzeniu biznesu, np. korzyści finansowe. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o wyborze pracy, zastanów się, czy taka kultura organizacyjna ci odpowiada.

Szukasz pracy?

Sprawdź najlepsze oferty pracy na naszej stronie internetowej.

Aplikuj teraz

Przegląd Wynagrodzeń

Kluczowe informacje na temat wynagrodzeń w poszczególnych sektorach i trendów na rynku pracy. 

Dowiedz się więcej

Dołącz do ponad tysiąca czytelników!

Otrzymuj bezpłatny newsletter z cotygodniową porcją porad.