Sprawdź nowe oferty i znajdź pracę swoich marzeń.
Porozmawiajmy o Twoich potrzebach rekrutacyjnych.
Pomożemy Ci zatrudnić najlepszych pracowników lub znaleźć pracę Twoich marzeń.
Procesy rekrutacyjne stają się coraz trudniejsze. Globalny niedobór talentów i obecnie wymagany zestaw umiejętności to największe wyzwania, przed którymi stoją zarówno firmy, jak i menedżerowie. Dlatego oferty pracy z niezależną lokalizacją niewątpliwie powiększają pulę talentów.
Zdalne zespoły wymagają sporego wysiłku do dążenia do maksymalnej produktywności. Zdigitalizowany świat stworzył wspaniałe możliwości rozszerzania pracy zdalnej i zapewnił liderom dodatkowe, ekscytujące wyzwanie: stworzenie właściwej kultury pracy i zaangażowania na odległość, przyciągając przy tym i zatrzymując najlepsze talenty bez względu na to, gdzie się znajdują.
Pracodawcy oferujący pracę zdalną umożliwiają przyszłym liderom z całego świata na składanie aplikacji bez konieczności przeprowadzki. Jest to szczególnie ważne wśród pracowników poniżej 35 roku życia, z których 68% twierdzi, że zdalne możliwości mają duży wpływ na ich decyzje dotyczące tego czy pracować dla danej firmy, czy nie, zgodnie z raportem Fundera report.
Zuca Palladino, partner z Ameryki Północnej, mówi: „Zdalne zatrudnianie zdecydowanie poszerza pulę talentów. Jeśli znalazłeś dyrektora zarządzającego najwyższego szczebla na Środkowym Zachodzie, to po co ryzykować zakłóceniem kariery i życia osobistego tej osoby, wysyłając ją w inne miejsce, jeśli może ona wykonywać taką samą rolę tam, gdzie się właśnie znajduje? Nie ma jednej reguły, która byłaby odpowiednia dla wszystkich, ale jeśli dyrektor zarządza globalnym zespołem, przyniesie to korzyści wszystkim, którzy zainwestują w strategię pracy zdalnej ”.
Simon Nolan, partner i dyrektor regionalny Consumer & Retail Practice UK w Wielkiej Brytanii, wyjaśnia, że w ciągu ostatniej dekady zaobserwował wyraźny trend zwiększonej elastyczności lokalizacji dla starszych liderów, co sprzyja poszerzeniu puli talentów i poprawia równowagę między życiem zawodowym, a prywatnym. „Firmy i szefowie są bardziej elastyczni niż 10 lat temu, jeśli chodzi o pracę zdalną. Myślą: „Chcę mieć czas dla swojej rodziny, więc moi pracownicy powinni być dostępni dla swoich rodzin również”, mówi.
„Zdalne zatrudnianie zdecydowanie poszerza pulę talentów. Jeśli znalazłeś dyrektora zarządzającego najwyższego szczebla na Środkowym Zachodzie, to po co ryzykować zakłóceniem kariery i życia osobistego tej osoby, wysyłając ją w inne miejsce, jeśli może ona wykonywać taką samą rolę tam, gdzie się właśnie znajduje? Nie ma jednej reguły, która byłaby odpowiednia dla wszystkich, ale jeśli dyrektor zarządza globalnym zespołem, przyniesie to korzyści wszystkim, którzy zainwestują w strategię pracy zdalnej”.
-Zuca Palldino
Jak więc kadra kierownicza może czerpać korzyści ze zdalnego zarządzania, minimalizując ryzyko? Kluczem wydaje się być silna kultura firmy.
Praca zdalna często wydaje się być atrakcyjna z dużym potencjałem rozwoju, jednak jest również pełna różnorodnych problemów.
Po pierwsze, komunikacja może być opóźniona. Zapraszanie ludzi na spotkania, którzy nie znajdują się w tym samym miejscu, oznacza ciągłą koordynację zmiennych stref czasowych i starcie z różnymi sposobami myślenia. Może to powodować konflikty i chaos, który był jednym z głównych powodów, dla których technologiczny gigant IBM - pionier pracy zdalnej - wezwał wszystkich pracowników z powrotem do biura w 2017 r.
Gdy spotkania osobiste nie są możliwe, starsi liderzy mogą wykorzystać technologię, aby zapewnić płynność pracy zdalnej. Wideokonferencje mogą pomóc zachować rzeczywistość w wirtualny sposób. Prowadzenie kanałów wideo na żywo pozwala zdalnym pracownikom widzieć się i wchodzić w interakcje w czasie rzeczywistym, bez względu na to gdzie się znajdują.
Znowu okazuje się, że kultura pracy jest bardzo ważna, a kadra kierownicza wyższego szczebla może wprowadzić komunikację jako praktyczny trening i ustanowić regularne odprawy do codziennego życia zawodowego, aby zdalni pracownicy nie czuli się pozostawieni sami sobie z wszystkimi obowiązkami.
Według badania Future Workplace study z 2018 r., jeśli pracownik czuje, że ma więcej przyjaciół w pracy, tym dłużej pozostanie w firmie. 43% osób pracujących zdalnie stwierdziło, że poświęcenie większej ilości czasu na wideo rozmowy sprzyjałoby głębszym relacjom ze swoim zespołem, a 8 na 10 uważa, że mieliby lepsze relacje, gdyby ich zespół komunikował się z nimi częściej.
Oznacza to, że jako lider możesz wspierać społeczność online i za pomocą technologii, która jest nieoceniona w utrzymaniu usprawnionej komunikacji na odległość.
Chociaż technologia może łączyć, często cyfrowi koczownicy czują się odizolowani. Według ankiety Gallupa z 2017 r. praca zdalna jest najskuteczniejsza, przy zachowaniu równowagi między domem, a biurem. Zaangażowanie wzrasta, gdy pracownicy spędzają proporcjonalny czas pracując zdalnie, jak i na miejscu ze swoimi kolegami.
Zwiększenie zaangażowania występuje, gdy pracownicy spędzają od 60% do 80% swojego czasu pracy (lub od 3 do 4 dni) pracując poza miejscem pracy.
Zaangażowanie spada, gdy pracownicy pracują od 40% do 60% czasu zdalnie. Osoby pracujące zdalnie przez 100% czasu należą do najmniej zaangażowanych.
Nolan doradza kierownictwu wyższego szczebla, aby ocenili korzyści płynące z pracy zdalnej indywidualnie dla każdego przypadku. „Nowo zatrudnione osoby i ich menadżerowie powinni być w biurze. Nie możesz pozwolić na to by osoba pracująca w biznesie przez 2 tygodnie została pozostawiona sama sobie. Nowi pracownicy potrzebują szkoleń, doświadczenia, integracji z resztą pracowników oraz możliwość uczenia się od osób z dłuższym stażem.” – wyjaśnia.
Pracodawcy, którzy mogą zmniejszyć koszty przenosząc siłę roboczą na home office, zyskują wyraźną przewagę kosztową. Zgodnie z danymi PGi News średnie oszczędności pracodawców w USA ze zdalnymi pracownikami zatrudnionymi w pełnym wymiarze godzin wynoszą 10 000 USD na pracownika rocznie. Jest to korzystne dla obu stron i dzięki temu zdalni pracownicy redukują koszty również swoich wydatków. Nie muszą przeznaczać pieniędzy na: dojazd, jedzenie, odzież i opiekę nad dziećmi, oszczędzając około 7 000 USD rocznie, zgodnie z danymi globalnej firmy rekrutacyjnej TECLA .
„Nowo zatrudnione osoby i ich menadżerowie powinni być w biurze. Nie możesz pozwolić na to by osoba pracująca w biznesie przez 2 tygodnie została pozostawiona sama sobie. Nowi pracownicy potrzebują szkoleń, doświadczenia, integracji z resztą pracowników oraz możliwość uczenia się od osób z dłuższym stażem.”
-Simon Nolan
Liczba osób pracujących z domu wzrosła o 140% od 2005 r. Aby zagwarantować sukces firmy i dobrze zarządzać zdalnymi pracownikami, kadra kierownicza musi wdrażać silną kulturę firmy i jasne oczekiwania.
Nolan zaleca utworzenie zarówno dla kadry kierowniczej i pracowników, standardowych kluczowych wskaźników wydajności (KPI) „aby zdalni członkowie zespołu byli świadomi oczekiwań, a ich wydajność mogła być monitorowana. Oprócz przeprowadzania indywidualnych rozmów i uzyskiwaniu informacji zwrotnych, wskaźniki KPI to jedyny uporządkowany sposób na zrozumienie, jak radzą sobie zespoły”- wyjaśnia.
Wartość ekonomiczna pracy zdalnej w połączeniu z przejrzystymi oczekiwaniami kierownictwa pomaga firmom nie tylko przyciągać, lecz także zatrzymywać najlepszych pracowników. Badania na Uniwersytecie Stanforda Stanford University research wykazały, że praca zdalna może zwiększyć zatrzymanie pracowników, aż 50% mniej osób pracujących poza biurem jest mniej chętna do zmiany miejsca zatrudnienia na nowe.
Według badania Buffer Study 90% pracowników zdalnych planuje pracować zdalnie przez resztę kariery, a 94% aktywnie zachęca innych do pracy zdalnej.
Skuteczna strategia pracy zdalnej może być opłacalna dla pracodawców, pracowników i osób rekrutujących. Kluczem jest utrzymanie silnej kultury wewnętrznej firmy, w której przyszli liderzy budują więzi ze swoim zespołem, a firmy zapewniają spójną i stabilną strukturę pracy. Zaczyna się to już od momentu wejścia kandydata do pokoju przesłuchań.
„W Page Executive pracujemy zdalnie. Spotykamy się w każdy poniedziałek, ale przez resztę tygodnia pracujemy w różnych miejscach, może być to w domu, w drodze lub w innym biurze. Chodzi przede wszystkim o pozostawanie w kontakcie. W ten sposób potrafimy utrzymać zespół razem. Wymaga to trochę wysiłku, ale jest tego absolutnie warte. Na szczęście dzięki dzisiejszej technologii, utrzymanie łączności jest o wiele łatwiejsze niż w przeszłości ”- mówi Tamara van Engelen, Associate Partner Europe.
„W Page Executive pracujemy zdalnie. Spotykamy się w każdy poniedziałek, ale przez resztę tygodnia pracujemy w różnych miejscach, może być to w domu, w drodze lub w innym biurze. Chodzi przede wszystkim o pozostawanie w kontakcie. W ten sposób potrafimy utrzymać zespół razem. Wymaga to trochę wysiłku, ale jest tego absolutnie warte. Na szczęście dzięki dzisiejszej technologii, utrzymanie łączności jest o wiele łatwiejsze niż w przeszłości ”
-Tamara van Engelen
Zdalne zespoły wymagają sporego wysiłku do dążenia do maksymalnej produktywności. Nagrody dla firmy, jak i dla samego zespołu można właśnie wyróżniać ze względu na stropień wydajności i zaangażowania. Zdigitalizowany świat stworzył wspaniałe możliwości rozszerzania pracy zdalnej i zapewnił liderom dodatkowe, ekscytujące wyzwanie: stworzenie właściwej kultury pracy i zaangażowania na odległość, przyciągając przy tym i zatrzymując najlepsze talenty bez względu na to, gdzie się znajdują.
Jeśli potrzebujesz więcej informacji lub chcesz porozmawiać o tym, jak możemy pomóc ci zrealizować twoje potrzeby rekrutacyjne, skontaktuj się z jednym z naszych wyspecjalizowanych konsultantów już dziś.
Chcesz porozmawiać z nami o swoich potrzebach rekrutacyjnych?
Kluczowe informacje na temat wynagrodzeń w poszczególnych sektorach i trendów na rynku pracy.