Sprawdź nowe oferty i znajdź pracę swoich marzeń.
Porozmawiajmy o Twoich potrzebach rekrutacyjnych.
Pomożemy Ci zatrudnić najlepszych pracowników lub znaleźć pracę Twoich marzeń.
Dobra komunikacja to klucz do osiągnięcia (i poprawienia) produktywności oraz utrzymania dobrze funkcjonujących relacji na wszystkich poziomach organizacji.
Pracodawcy i menedżerowie, którzy inwestują swój czas i energię w budowanie otwartych kanałów komunikacji, łatwiej wzbudzają zaufanie u swoich pracowników, co prowadzi do wzrostu produktywności, wyników i morale w biurze.
Słaba komunikacja w miejscu pracy może prowadzić do obniżenia motywacji załogi, która zaczyna wątpić w swoje własne umiejętności oraz w samą organizację.
Mając 40 lat doświadczenia w rekrutowaniu ludzi, rozumiemy wartość dobrej komunikacji. Poniżej wymieniliśmy pięć kluczowych obszarów, w których organizacje mogą ulepszyć swoją komunikację.
Menedżerowie powinni określać jasne, osiągalne cele zarówno dla zespołów, jak i dla poszczególnych pracowników, opisując dokładnie, co jest wymagane w przypadku każdego projektu i upewniając się, że każdy jest świadomy jego celów – włączając w to organizację jako całość.
Upewnij się, że twój przekaz jest zrozumiały dla twoich odbiorców. Aby to uczynić, ważne jest, abyś mówił otwarcie, jasno i grzecznie – w sposób, który nie powoduje u nikogo zmieszania i nikogo nie dotyka, wyjaśniając szczegóły, jeśli to potrzebne.
Doskonale przygotowany przekaz wciąż potrzebuje miejsca, w którym będzie opublikowany. Rozmowa twarzą w twarz to najlepszy sposób, aby zbudować zaufanie wśród pracowników, ale nie zawsze jest to możliwe, szczególnie jeśli komunikujemy się z całą organizacją. Zdecyduj, czy lepiej zadziała materiał drukowany, e-mail, czy może ogólne memo skierowane do twoich odbiorców.
Linie komunikacji powinny być zawsze otwarte. Zachęć pracowników, aby tworzyli raporty dokumentujące ich pracę oraz informowali cię o postępach w projektach. To istotne, jeśli twoi ludzie pracują zdalnie, ale wciąż pragną czuć się częścią organizacji.
Komunikacja to droga dwukierunkowa – i żadna firma ani osoba nie osiągnie sukcesu bez słuchania i zachęcania do dialogu. Słuchanie jest dowodem szacunku; co więcej, pozwala ci się dowiedzieć o jakichkolwiek sprawach, do których musisz odnieść się jako pracodawca. Dialog pozwala ci zbudować z pracownikami więź, buduje ich zaufanie oraz sprawia, iż czują, że ich opinie są szanowane – a to kluczowe elementy dobrze funkcjonującego zespołu.
Aby uzyskać więcej porad na temat rozwijania swojego zespołu, przejrzyj nasze artykuły na temat rozwoju i retencji pracowników w sekcji porad.
Chcesz porozmawiać z nami o swoich potrzebach rekrutacyjnych?
Kluczowe informacje na temat wynagrodzeń w poszczególnych sektorach i trendów na rynku pracy.