Osoba czytająca książkę obok laptopa z napisem 'komunikacja' i ikonami.

Dobra komunikacja to klucz do osiągnięcia (i poprawienia) produktywności oraz utrzymania dobrze funkcjonujących relacji na wszystkich poziomach organizacji.

Pracodawcy i menedżerowie, którzy inwestują swój czas i energię w budowanie otwartych kanałów komunikacji, łatwiej wzbudzają zaufanie u swoich pracowników, co prowadzi do wzrostu produktywności, wyników i morale w biurze.

Słaba komunikacja w miejscu pracy może prowadzić do obniżenia motywacji załogi, która zaczyna wątpić w swoje własne umiejętności oraz w samą organizację.

5 kroków, które pomogą ci poprawić komunikację

Mając 40 lat doświadczenia w rekrutowaniu ludzi, rozumiemy wartość dobrej komunikacji. Poniżej wymieniliśmy pięć kluczowych obszarów, w których organizacje mogą ulepszyć swoją komunikację.  

Określ cele i oczekiwania

Menedżerowie powinni określać jasne, osiągalne cele zarówno dla zespołów, jak i dla poszczególnych pracowników, opisując dokładnie, co jest wymagane w przypadku każdego projektu i upewniając się, że każdy jest świadomy jego celów – włączając w to organizację jako całość.

Dostarczaj jasnych przekazów

Upewnij się, że twój przekaz jest zrozumiały dla twoich odbiorców. Aby to uczynić, ważne jest, abyś mówił otwarcie, jasno i grzecznie – w sposób, który nie powoduje u nikogo zmieszania i nikogo nie dotyka, wyjaśniając szczegóły, jeśli to potrzebne.

Użyj właściwej platformy – i medium!

Doskonale przygotowany przekaz wciąż potrzebuje miejsca, w którym będzie opublikowany. Rozmowa twarzą w twarz to najlepszy sposób, aby zbudować zaufanie wśród pracowników, ale nie zawsze jest to możliwe, szczególnie jeśli komunikujemy się z całą organizacją. Zdecyduj, czy lepiej zadziała materiał drukowany, e-mail, czy może ogólne memo skierowane do twoich odbiorców.

Zaangażuj wszystkich

Linie komunikacji powinny być zawsze otwarte. Zachęć pracowników, aby tworzyli raporty dokumentujące ich pracę oraz informowali cię o postępach w projektach. To istotne, jeśli twoi ludzie pracują zdalnie, ale wciąż pragną czuć się częścią organizacji.

Słuchaj i okaż empatię

Komunikacja to droga dwukierunkowa – i żadna firma ani osoba nie osiągnie sukcesu bez słuchania i zachęcania do dialogu. Słuchanie jest dowodem szacunku; co więcej, pozwala ci się dowiedzieć o jakichkolwiek sprawach, do których musisz odnieść się jako pracodawca. Dialog pozwala ci zbudować z pracownikami więź, buduje ich zaufanie oraz sprawia, iż czują, że ich opinie są szanowane – a to kluczowe elementy dobrze funkcjonującego zespołu.  

Aby uzyskać więcej porad na temat rozwijania swojego zespołu, przejrzyj nasze artykuły na temat rozwoju i retencji pracowników w sekcji porad.

Chcesz zatrudnić pracowników?

Chcesz porozmawiać z nami o swoich potrzebach rekrutacyjnych? 

Skontaktuj się z nami

Przegląd Wynagrodzeń

Kluczowe informacje na temat wynagrodzeń w poszczególnych sektorach i trendów na rynku pracy. 

Dowiedz się więcej

Dołącz do ponad tysiąca czytelników!

Otrzymuj bezpłatny newsletter z cotygodniową porcją porad.