Tablet wyświetlający treści informacyjne z elementami interaktywnymi.

Ewolucja sposobu, w jaki korzystamy z danych, będzie napędzać branżę marketingową w tym roku. Właściwe użytkowanie i analiza tych informacji pozwalają firmom tworzyć lepiej przygotowane i targetowane kampanie marketingowe. Profesjonaliści z talentem do zamieniania dużych ilości danych w znaczącą i możliwą do wykorzystania wiedzę o konsumencie będą w tym roku bardzo poszukiwani.

Nasi wykwalifikowani konsultanci rozmawiają zarówno z pracodawcami, jak i pracownikami z sektora marketingu każdego dnia. Ta wiedza pozwoliła nam zidentyfikować 10 głównych umiejętności, które będą odpowiedzialne za sukces firm w 2019 roku.

1.  Tworzenie wiedzy o konsumentach w oparciu o dane

Kompleksowa, oparta o dane wiedza o konsumencie jest kluczowa dla każdej strategii. W roku 2018 kładło się na to duży nacisk, a ten trend tylko się nasila w 2019 roku. Eksperci, którzy są zdolni nie tylko przekształcać i rozumieć tę wiedzę, ale także są w stanie użyć jej, aby stworzyć silną strategię sprzedaży, są bardzo poszukiwani.

2. Wyliczanie ROI

Osiągniecie stabilnego ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) jest sercem każdego biznesu. Podczas gdy dział marketingu posuwa do przodu rozwój biznesu i strategii, ROI dla każdej aktywności marketingowej jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Budżety są analizowane, a organizacje oczekują więcej od działów marketingu. To ważne, żeby mieć narzędzia, które pozwolą sprawdzić, że kluczowe mierniki są identyfikowane, śledzone i raportowane. Profesjonaliści, którzy dobrze rozumieją, które mierniki powinny być najważniejsze, jak je mierzyć, i jakie narzędzia pomagają zespołowi to robić, mogą dodać prawdziwą wartość do każdego działu marketingu.

3. Komunikowanie ROI

Podkreślanie swoich historii sukcesu i informowanie o tym zespołu pozwala zbudować pozytywne morale. Firmy różnej wielkości śledzą ROI, aby upewnić się, że aktywności marketingowe i budżety są wykorzystane najlepiej, jak to tylko możliwe. Umiejętność komunikowania sukcesów i kluczowych wniosków jest zatem bardzo cenna. Podczas gdy większa liczba starszych specjalistów ds. marketingu pracuje w zarządzie i uczestniczy w kluczowych spotkaniach biznesowych, dostarczenie komunikacji ROI daje gwarancję, że marketing ma strategiczny głos w firmie.

4. Zarządzanie przetargami

Dla wielu firm, zarządzanie przetargami daje możliwość zapukania do drzwi organizacji, do których chcą dotrzeć. Po wygraniu kontraktu, zapewni to trampolinę dla komunikacji i tworzenia relacji, razem z szansą na zbudowanie długofalowych partnerstw. Proces przetargowy staje się także bardziej kreatywny, a firmy wybierają użycie spersonalizowanych środków dotarcia, aby wyróżnić się z tłumu i sprawić, że dokument będzie bardziej angażującą lekturą.

5. Komunikacja wewnętrzna

Z uwagi na obecny klimat polityczno-gospodarczy, firmy stykają się z niepewnością związaną z tym, co przyniosą następne lata. W rezultacie, widzimy wzrastający popyt na silną wewnętrzną komunikację i specjalistów ds. komunikacji zmiany. W szczególności widać to na rynku interim, ponieważ istnieje tam rosnące zapotrzebowanie na osoby, które zakomunikują zmiany dla specyficznych projektów oraz programów. Specjaliści od komunikacji wewnętrznej i komunikacji zmiany są kluczem do strategii organizacji i dzielą się najważniejszymi przekazami z szerszym środowiskiem biznesowym, aby upewnić się, że największe talenty są zmotywowane, zaangażowane i skupione na nagrodzie.

6. Zarządzanie marką

Menedżerowie marki są odpowiedzialni za 360-stopniowe zarządzanie marką lub portfolio marek, skupiając się na pięciu filarach brand managementu, co jest kluczem na rynku, którego naturą jest ciągła zmiana i rosnąca konkurencja. Ci specjaliści odpowiadają za tempo, w którym marka się rozwija i szybkość, z jaką reaguje na oczekiwania konsumentów. To ostatecznie wpłynie na wyniki marki i zdeterminuje jej sukces. Podczas gdy zakres obowiązków menedżera marki dotyczy wielu wyspecjalizowanych funkcji marketingowych, włączając kampanie ATL/BTL, social media oraz rozwijanie nowych produktów i marek, ten zakres umiejętności jest kluczowy.

7. PR

W roku 2018, szczególnie w bardziej uregulowanych branżach, nacisk kładło się na kampanie PR. Działo się tak częściowo dlatego, że firmy były zmuszone odejść od tradycyjnych metod marketingu bezpośredniego i musiały stawać się bardziej kreatywne. Jakkolwiek, silne, efektywne kosztowo kampanie PR pozwalają organizacjom dotrzeć do nowych i bardziej pasywnych odbiorców. Są także bardzo istotne, by pozwolić marce firmy  osiągnąć swoje cele. Ostatecznie, to umiejętność budowania relacji – posiadana przez utalentowanego PR-owca – jest tym, co umożliwia marce zbudowanie silniejszego zaangażowania z dziennikarzami, influencerami i konsumentami.

8. Copywriting

Treściwy, angażujący i skupiony na celu content od dawna jest kluczowy dla wielu organizacji. W związku z tym, przez cały 2018 rok wiele firm zatrudniało własne teamy copywriterów, zazwyczaj mających na celu odświeżenie firmowego contentu. To dotyczy wielu platform, włączając w to stronę www oraz kanały offline. W samym centrum cyfrowej transformacji tradycyjnego marketingu, umiejętność stworzenia ciekawego copy dla różnych odbiorców – z różnymi tone of voice i o różnych długościach – stała się jeszcze ważniejsza.

9. Analiza kategorii

Podczas gdy zniżki dominują branżę retail, analiza trendów zakupowych i usprawnianie zarządzania kategorią stają się bardziej istotne niż kiedykolwiek wcześniej. Detaliści muszą maksymalizować użycie danych na temat kategorii, by upewnić się, że są konkurencyjni w tym wciąż zmieniającym się cyfrowym świecie, w którym konsumentom coraz bardziej zależy na wartości. Konkurencja jest duża i wciąż rośnie, co oznacza, że sprawne zarządzanie kategorią jest krytyczne dla producentów.

10. Zarządzanie relacjami z interesariuszami

Efektywne zarządzanie relacjami z interesariuszami ułatwia dobrą organizację całej firmy. Przykładowo, podczas gdy wiele firm stawia na bardziej elastyczny model pracy, regularna i efektywna komunikacja skupiona wokół tego, co to oznacza w praktyce, jest kluczowa. Krótko mówiąc, skuteczne zarządzanie interesariuszami ułatwia osiągnięcie sukcesu.

Jako wiodąca firma rekrutacyjna z globalną siecią, mamy ogromną bazę utalentowanych specjalistów, którzy pozwolą wznieść twoją firmę na wyższy poziom, pomagając ci wyprzedzić konkurencję.

Jeśli chcesz poufnie porozmawiać o tym, w jaki sposób możemy pomóc ci odnaleźć talenty z właściwym zestawem umiejętności, już dziś skontaktuj się z jednym z naszych wyspecjalizowanych konsultantów ds. rekrutacji.

Szukasz pracy?

Sprawdź najlepsze oferty pracy na naszej stronie internetowej.

Aplikuj teraz

Chcesz zatrudnić pracowników?

Chcesz porozmawiać z nami o swoich potrzebach rekrutacyjnych? 

Skontaktuj się z nami

Przegląd Wynagrodzeń

Kluczowe informacje na temat wynagrodzeń w poszczególnych sektorach i trendów na rynku pracy. 

Dowiedz się więcej