Kluczem do sukcesu podczas adaptacji w nowej pracy jest odpowiednie przygotowanie. W końcu pierwsze tygodnie lub miesiące w nowej firmie to twój okres próbny, podczas którego powinieneś pokazać się z jak najlepszej strony, zaczynając już pierwszego dnia. Oto kilka pomocnych rad, jak odnaleźć się w nowym miejscu pracy:Dobre praktyki• Ubierz się elegancko. Lepiej, by twój strój był zanadto wytworny niż zbyt niedbały.• Nie bój się zadawać pytań dotyczących zadań, które ci zlecono – dzięki temu szybciej wdrożysz się w nowe obowiązki.• Bądź uprzejmy i przyjazny wobec każdej napotkanej osoby, niezależnie od jej stanowiska. Dobre relacje z firmowym gońcem lub recepcjonistką mogą znacznie ułatwić ci życie w nowym miejscu pracy.• Daj się poznać jako sumienny i pomocny pracownik.Biurowe gafy• Nie prowadź prywatnych rozmów ze służbowego telefonu – przynajmniej do czasu, gdy lepiej poznasz biurowe zwyczaje w nowej pracy. Jeśli naprawdę musisz zadzwonić w ważnej sprawie, użyj swojego własnego aparatu.• Nie rozmawiaj zbyt głośno przez telefon. Zostawianie urządzenia bez nadzoru i używanie trybu głośnomówiącego podczas rozmów też nie jest na miejscu – mogłoby to przeszkadzać twoim kolegom w wykonywaniu pracy.• Nie krytykuj współpracowników lub ich pracy. To nie tylko nieprofesjonalne, ale także naraża cię na bycie obiektem manipulacji.• Nie bierz udziału w grupowych złośliwościach, skierowanych wobec kolegi lub koleżanki z pracy. Grupy mają to do siebie, że są dynamiczne, a co za tym idzie – nieprzewidywalne. Lepiej obserwować je z dystansu – przynajmniej w pierwszym miesiącu pracy – niż angażować się w nie bez namysłu.• Nie pozwalaj sobie na zbyt wiele przerw podczas pracy. Niektórzy palacze potrafią pracować dwie godziny mniej niż ich koledzy, tłumacząc się, że dzięki temu są bardziej produktywni.• Nie ignoruj zasad higieny osobistej.Jeśli potrzebujesz więcej porad dotyczących rozwoju zawodowego, zapoznaj się z pozostałymi artykułami w Centrum Kariery.Rozwój zawodowyJak dostać awans?Jak otrzymać podwyżkę?Rady dla młodych menedżerów więcej... Poszukiwanie pracyKonsultanci Michael Page czekają na twoją aplikacjęSkuteczne sposoby na znalezienie pracyWykorzystaj social media do szukania pracy więcej... CV i list motywacyjnyJak napisać CV, które przyciągnie wzrok rekrutera?Jak stworzyć skuteczny list motywacyjny?10 rad, jak napisać skuteczne CV więcej... Rozmowa kwalifikacyjna5 sposobów na opanowanie stresu przed i w trakcie rozmowy kwalifikacyjnejCzeka cię rozmowa kwalifikacyjna? Przygotuj się!Rozmowa kwalifikacyjna – najczęściej zadawane pytania więcej... Zarządzanie karierą5 kroków do równowagi między pracą a życiem osobistymKiedy warto zmienić pracę?Jak profesjonalnie zrezygnować z pracy? więcej...