Mniej niż 25% pracowników w woj. dolnośląskim odczuwa stres, dojeżdżając do pracy samochodem [1]. Z badania wynika, że wielu Europejczyków o takim spokoju może tylko pomarzyć. Trzy kwadranse w samochodziePonad 35% pracowników w woj. dolnośląskim spędza w drodze do pracy więcej niż trzy kwadranse. Co dziewiąty poświęca na to mniej niż 15 minut. Mieszkańcy regionu dojeżdżają do pracy głównie samochodem. Prawie co czwarty ankietowany (23,9%) odczuwa stres za kółkiem i jest to wynik zbliżony do polskiej średniej (23%).6 na 10 pracowników z woj. dolnośląskiego, którzy wybierają prywatny środek transportu, czyni tak ze względu na ograniczony dostęp do transportu publicznego. Ponad 40% ceni niezależność jaką zapewnia własne auto, dla podobnego odsetka badanych jest to z kolei najszybszy sposób dotarcia do pracy. Mimo to prawie połowie wszystkich ankietowanych w woj. dolnośląskim (48,1%) zdarza się spóźniać i jest to wynik tylko trochę lepszy niż średnia dla Polski (52%). Co drugi ankietowany z regionu za swoje spóźnienia obwinia korki, ponad 40% „spóźnialskich” przyznaje, że nie przyjeżdża do pracy na czas z powodu problemów z porannym wstawaniem.Równowaga w życiuZ badania przeprowadzonego przez PageGroup wynika, że mieszkańcy woj. dolnośląskiego są raczej zadowoleni z poziomu równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Ankietowani oceniali ten aspekt w skali od 1 do 10. Prawie co piąty pracownik z woj. dolnośląskiego wybrał stopień z przedziału 1-3, nieco ponad połowa badanych wskazała na stopnie z przedziału 7-10. Dla porównania, znacznie więcej niezadowolonych z podziału swojego czasu jest wśród pracowników z woj. śląskiego. W tym wypadku najniższe stopnie skali wskazało więcej niż 30% ankietowanych.Polak spokojny za kółkiemW badaniu PageGroup uczestniczyli pracownicy z kilkunastu krajów europejskich, w tym z całej Polski. Polakom korzystającym z samochodu droga do pracy mija spokojnie. Spokojniejsi są jedynie Holendrzy – tylko 19% odczuwa stres, podczas gdy średnia dla wszystkich przebadanych krajów to 34%. Jako główne powody wyboru prywatnego transportu, Polacy wskazują na szybkość (53%), niezależność jaką zapewnia samochód (44%) i ograniczone możliwości korzystania z transportu publicznego (43%).[1] Wspomniana kategoria obejmuje także inne, prywatne pojazdy silnikowe.Confidence IndexLinksCzym jest Confidence Index?Przegląd wskaźnikówIII kwartał 2019II kwartał 2019I kwartał 2019III kwartał 2018II kwartał 2018I kwartał 2018III kwartał 2017I kwartał 2017 rIV kwartał 2016 r