Warszawa, 23 kwietnia 2019 r. – Jak wynika z badania Confidence Index, przeprowadzonego w I kwartale 2019 r. przez firmę rekrutacyjną Michael Page, aż 6 na 10 Polaków jest przekonanych, że nową pracę znajdzie w czasie krótszym niż 3 miesiące. Ponadto, możliwość zdobycia nowych umiejętności, perspektywa zarabiania większych pieniędzy i chęć rozwoju zawodowego, to z kolei najczęstsze powody, dla których Polacy decydują się na zmianę pracodawcy. Dlaczego szukamy nowej pracy? Większość Polaków (60,1 proc.) zmienia miejsce zatrudnienia, ponieważ chce zdobyć nowe umiejętności. Możliwość pozyskania dodatkowych kompetencji jest szczególnie ważna dla kandydatów wkraczających na rynek pracy oraz z mniejszym doświadczeniem – wśród respondentów między 18 a 29 r.ż. na ten aspekt wskazało aż 72 proc. ankietowanych.– Młodszym kandydatom zdecydowanie bardziej zależy na tym, aby zebrać jak największe doświadczenie zawodowe, które pozwoli im zbudować silną pozycję na rynku. W grupie wiekowej 30-49 lat skłonność do zmiany pracy ze względu na potrzebę zdobycia nowych umiejętności wynosi 61 proc., a wśród 50-latków i starszych pracowników spada do 40 proc. - mówi Piotr Dziedzic, dyrektor w Michael Page i członek zarządu Polskiego Forum HR.Co ciekawe, tylko 43 proc. respondentów przyznało, że szukanie nowego pracodawcy podyktowane jest chęcią zarabiania większych pieniędzy. Przy czym, aspekt finansowy jest ważniejszy również dla młodszych kandydatów (57 proc. wskazań wśród respondentów w wieku 18-29 lat) niż ich bardziej doświadczonych kolegów (35 proc. wśród 50-latków i starszych). Dodatkowo, brak możliwości do rozwoju może być potencjalną przyczyną zmiany miejsca zatrudnienia wśród 36 proc. badanych. Niewiele mniej, bo 34 proc. jako powód takiej decyzji podaje chęć pracy w bardziej etycznej firmie, a co 10. respondent wskazuje również na perspektywę zachowania work-life balance. Atrakcyjne miejsce pracy wg PolakówNależy zaznaczyć, że wg badanych najważniejszymi aspektami w miejscu pracy są relacje z przełożonym i współpracownikami (97,5 proc.) oraz dostęp do szkoleń (93,5 proc.). Z kolei, na potrzebę zachowania równowagi pomiędzy życiem prywatnym i obowiązkami zawodowymi wskazuje 89 proc. respondentów. – Niemniejsze znaczenie w organizacji odgrywa również CSR. Jak wynika z naszego badania, już ponad 73 proc. respondentów zależy, aby pracować w firmie, która przestrzega zasad społecznej odpowiedzialności biznesu. Podejmowanie przez pracodawców działań z tego obszaru mogłoby więc zaspokoić potrzebę pracy w etycznej firmie, na którą wskazuje już co trzeci badany (34 proc.) – dodaje Piotr Dziedzic. Ile czasu zajmie nam szukanie pracy?Badanie Michael Page pokazuje również, że przeszło 60 proc. respondentów jest przekonanych, że nową pracę znajdzie w czasie krótszym niż 3 miesiące. Niemal co czwarty ankietowany (26 proc.) szacuje natomiast, że szukanie kolejnego pracodawcy zajmie mu od 4 do 6 miesięcy. – Tylko nieco ponad 13 proc. ankietowanych jest zdania, że poszukiwanie pracy będzie trwało więcej niż pół roku. To potwierdza, że polscy pracownicy czują się dość pewni swojej pozycji na rynku. Wpływ na to ma m.in. rekordowo niska stopa bezrobocia, która wg danych GUS na koniec stycznia wynosiła 6,1 proc. Jeśli przypuszczenia ekspertów się sprawdzą względem wskaźników gospodarczych dla Polski, to możemy spodziewać się, że sytuacja kandydatów na rynku pracy jeszcze się umocni – podkreśla Piotr Dziedzic. O badaniu Confidence IndexConfidence Index to cykliczny sondaż przeprowadzany przez Michael Page, który bada nastroje wśród osób poszukujących pracy w wybranych krajach w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Azji oraz Australii. Badanie mierzy poziom optymizmu kandydatów na stanowiskach specjalistycznych i managerskich w odniesieniu do szans na znalezienie nowej pracy, przewidywanego czasu trwania poszukiwań, oczekiwań wobec własnej sytuacji zawodowej i sytuacji gospodarczej kraju oraz powodów, które skłoniły ich do zmiany miejsca zatrudnienia. Badanie jest prowadzone online wśród kandydatów, którzy aplikowali na ofertę pracy za pośrednictwem strony Michael PageMagdalena WołowiecSenior Marketing ExecutivePolska+48 22 31 93 090MagdalenaWolowiec@michaelpage.plNasze publikacje17/09/2019 - Rynek pracy: Polacy nadal w czołówce Europy17/09/2019 - Pracodawco, zobacz czego pragną pracownicy17/09/2019 - Polski rynek pracownika w europejskiej czołówce17/09/2019 - Polscy pracownicy oceniają miniony rok na rynku pracy17/09/2019 - Polacy w obliczu nowej pracy17/09/2019 - Rynek pracy: Odpowiedzialne firmy atrakcyjniejsze dla pracowników