Smartfon na stole z unoszącymi się ikonami cyfrowymi.
Istotną częścią procesu przyciągania kandydatów do organizacji jest zapewnienie pozytywnego wizerunku marki, w czasie gdy potencjalni przyszli pracownicy również szukają informacji o twojej firmie w Internecie. Chociaż korzystasz z różnych serwisów społecznościowych do weryfikacji kandydatów przed rozmową kwalifikacyjną, oni również konsultują się ze swoimi sieciami, aby sprawdzić Cię jako przyszłego pracodawcę. 
Zestawiliśmy kilka prostych kroków, które pomogą Ci zbudować pozytywny wizerunek w social media.

Bądź aktywny online

Widoczność i interakcja w Internecie są niezbędne, aby przyciągnąć do organizacji największe talenty. Ludzie chcą pracować dla organizacji, o której słyszeli i którą darzą zaufaniem. Gdy informacje o twojej firmie i branży są łatwo dostępne, promowanie marki w różnych mediach społecznościowych jest niezbędne, aby nawiązać kontakt z obecnymi i przyszłymi pracownikami.

Czy jesteś firmą w której warto pracować? 

Przed zbudowaniem strategii marki w Internecie ważne jest, aby zrozumieć, jak branża postrzega cię jako pracodawcę. Obecni i byli pracownicy są największymi ambasadorami twojej marki, a jeśli nie mówią o tobie dobrych rzeczy w Internecie, warto jest się dowiedzieć dlaczego. Przeprowadzanie ankiet satysfakcji pracowników i monitorowanie opinii o organizacji to tylko kilka ze sposobów na lepsze zrozumienie postrzegania firmy przez pracowników.

Zdefiniuj kulturę i cele

Co odróżnia cię od konkurencji i podtrzymuje zaangażowanie pracowników? Odpowiedź na to pytanie powinna pozwolić Ci na lepsze zrozumienie, z jakiego powodu ludzie powinni chcieć dla ciebie pracować. Może tworzycie środowisko pracy z bezcennymi możliwościami szkoleniowymi lub po prostu pracownicy dostają dzień wolny w urodziny. Kiedy już dobrze zrozumiesz kulturę i cele swojej firmy, będziesz lepiej przygotowany do rekrutacji utalentowanych osób do swojego zespołu.

Sprawdź dostępne narzędzia 

Istnieje wiele kanałów mediów społecznościowych, które można wykorzystać do kreowania marki, ale wykorzystywanie ich wszystkich nie jest praktyczne ani konieczne. Sprawdź dostępne narzędzia, które w połączeniu z twoim przekazem i odbiorcami, pozwolą stworzyć  strategię mediów społecznościowych, która będzie w pełni wykorzystywać siłę twojej marki. Na przykład, jeśli chcesz wyróżnić swoje nowatorskie środowisko biurowe, nagraj i opublikuj wideo na YouTube, które je prezentuje. Aby zwiększyć popularność tego postu, zachęć swoich pracowników do komentowania ich doświadczeń w pracy w twojej organizacji. Zasoby, z których korzystają potencjalni pracownicy podczas poszukiwania informacji na temat twojej firmy, obejmują:
  • LinkedIn 
  • Facebook
  • Twitter 
  • Blogi (zarówno firmowe, jak i autorskie) 
  • Twoja witryna poświęcona karierze 
Jeśli chcesz odwołać się do niszowej grupy kandydatów, możesz wykorzystywać sieci społecznościowe związane z geografią, branżą i umiejętnościami. Poszukaj narzędzi internetowych do wyboru określonych grup ludzi, z którymi chcesz rozmawiać; twoi obecni pracownicy powinni wskazać Ci dobry kierunek.

Odpowiedzialność

Chociaż informacje pojawiąjące się w mediach społecznościowych będą zwykle wynikiem współpracy między kilkoma różnymi działami (marketing, HR, komunikacja, Zarząd), ostatecznie odpowiedzialność za kreowanie wizerunku powinno należeć do konkretnej osoby lub działu, aby zapewnić spójność informacji.

Spójne komunikaty 

Upewnij się, że wybierasz odpowiedni kanał do łączenia się z każdą z grup odbiorców. Podziel ich i mów do nich jako grupy, a nie jako całości, ponieważ określone informacje mogą być dla ogółu nieistotne. Upewnij się, że rozumiesz wybrany kanał mediów społecznościowych. Ważne jest jednak, aby ton przekazu pozostał taki sam we wszystkich kanałach.

Przedstaw zalety 

Skuteczne kreowanie marki za pomocą narzędzi mediów społecznościowych może stworzyć świetny obraz jak wygląda życie w twojej organizacji. Nie mów, że jesteś pracodawcą z wyboru, ponieważ masz świetny program szkoleniowy, pokaż swoim odbiorcom filmy, case studies oraz wywiady z pracownikami i daj im szansę do interakcji ze swoim zespołem.

Radzenie sobie z negatywnością 

Nie wszystkie opinie otrzymane online będą pozytywne. Przeanalizuj je na forum, nakreśl kroki, które podejmiesz, aby rozwiązać dany problem. 

Zmierz swój sukces 

Korzyści płynące ze spójnego podejścia do brandingu w mediach społecznościowych nie będą widoczne z dnia na dzień, ale proces ten należy wdrożyć od samego początku, aby osiągnąć sukces. Google Analytics jest przydatnym narzędziem do śledzenia aktywności w Internecie.
Utrzymanie pozytywnego wizerunku marki pracodawcy jest kluczowe, aby przyciągnąć kandydatów i odgrywa dużą rolę w zaangażowaniu, i pozyskaniu najlepszych talentów. Kandydaci, którzy stają się pracownikami, zdecydowali się na przyjęcie oferty pracy to po części dzięki pozytywnemu wizerunkowi twojej marki.
Kreowanie marki pracodawcy w mediach społecznościowych to nie tylko przekazywanie wiadomości, to również rozmowa między tobą, twoimi pracownikami i rynkiem. Zachęcaj do interakcji i uczestnictwa w wymianie opinii - wyniki będą odzwierciedlać twoją prawdziwą kulturę znacznie bardziej niż oficjalne zdanie, które podasz w sekcji „o nas” na swojej stronie internetowej.
Znajdź kluczowe talenty dla twojej organizacji już dziś - prześlij zakres obowiązków lub skontaktuj się z biurem Michael Page.

 

Chcesz zatrudnić pracowników?

Chcesz porozmawiać z nami o swoich potrzebach rekrutacyjnych? 

Skontaktuj się z nami

Przegląd Wynagrodzeń

Kluczowe informacje na temat wynagrodzeń w poszczególnych sektorach i trendów na rynku pracy. 

Dowiedz się więcej

Dołącz do ponad tysiąca czytelników!

Otrzymuj bezpłatny newsletter z cotygodniową porcją porad.