Kobieta w okularach pisząca w zeszycie przy biurku z laptopem.

Dowiedz się, co sądzą potencjalni nowi członkowie Twojego zespołu dzięki najnowszemu badaniu Michael Page

W tym roku w całej Europie wielu pracowników musiało przestawić się na pracę zdalną, a większość firm musiała szybko stworzyć systemy i procesy, aby przejście na pracę zdalną było jak najbardziej płynne i efektywne. 

 


 
Od ustawień technicznych po meble biurowe, od szkolenia do wdrażania, pracodawcy zadali sobie dodatkowy trud, aby w tej nietypowej sytuacji wspierać swoich pracowników w jak najlepszy sposób.

Poza przystosowaniem się do fizycznych aspektów związanych z „nową rzeczywistością” pracy zdalnej, firmy i ich pracownicy musieli również przyzwyczaić się do nowych sposobów pracy, czyli np. do większej liczby wideorozmów. 

Wideokonferencje nie są nową formą komunikacji, ale mimo to przystosowanie się do podtrzymywania kultury korporacyjnej (czy nawet tworzenia jej) na odległość okazało się być trudnym zadaniem dla wielu firm i ich pracowników. 

W Europie ponad 30% osób ubiegających się o pracę zdobyło nowe umiejętności dostosowane do konkretnej roli. Rodzi to następujące pytanie, które powinni sobie zadać zarówno specjaliści ds. rekrutacji, jak i bezpośredni przełożeni – w jaki sposób mogą oni zrozumieć umiejętności, którymi dysponują obecnie ich zespoły, odnaleźć nowe umiejętności, którymi dysponują potencjalni członkowie zespołu i zatrudniać z perspektywą na przyszłość? 

Aby zagłębić się w tę tematykę Michael Page przeprowadził ankietę wśród kandydatów w 13 krajach*. Po prawie sześciu miesiącach pracy zdalnej naszym celem było dowiedzieć się, jak pracownicy oceniają starania pracodawców w zakresie wspierania ich w tym okresie. Chcieliśmy również dowiedzieć się, co myślą o „rewolucji umiejętności”, która miała miejsce, gdy spędzaliśmy więcej czasu w domach i mieliśmy czas na zdobywanie nowych umiejętności. 

*Czas badania: 12.08.2020 – 25.09.2020

Pobierz bezpłatną infografikę, aby dowiedzieć się:

  • Jak firmy poradziły sobie ze wsparciem pracowników w czasie globalnego kryzysu?
  • Jak wyglądała komunikacja pomiędzy zespołami? 
  • Czy pracownicy zdobyli nowe umiejętności techniczne?
  • Dlaczego pracownicy zdobywali nowe umiejętności lub ulepszali te, którymi już dysponowali?

 

 

    Więcej porad dotyczących tworzenia zespołów i zatrzymania pracowników znajdziesz tutaj

    Jeśli chciałbyś powiększyć swój zespół lub chciałbyś porozmawiać bezpośrednio z jednym z naszych wyspecjalizowanych rekruterów, skontaktuj się z nami, klikając tutaj
     


     

    Chcesz zatrudnić pracowników?

    Chcesz porozmawiać z nami o swoich potrzebach rekrutacyjnych? 

    Skontaktuj się z nami

    Przegląd Wynagrodzeń

    Kluczowe informacje na temat wynagrodzeń w poszczególnych sektorach i trendów na rynku pracy. 

    Dowiedz się więcej

    Dołącz do ponad tysiąca czytelników!

    Otrzymuj bezpłatny newsletter z cotygodniową porcją porad.