Sprawdź nowe oferty i znajdź pracę swoich marzeń.
Porozmawiajmy o Twoich potrzebach rekrutacyjnych.
Pomożemy Ci zatrudnić najlepszych pracowników lub znaleźć pracę Twoich marzeń.
Technologia umożliwia organizacjom rozwój, co oznacza, że niektóre stanowiska przejdą zmiany odzwierciedlające metamorfozę wymagań biznesu. Dla firm, które chcą przygotować swojego pracownika do przyszłej roli CIO, ważne jest, by wiedziały, jak będzie się ona rozwijać w najbliższej przyszłości.
Chief Information Officer (CIO) oraz Chief Marketing Officer (CMO) mają dużą szansę na połączenie się w jedno stanowisko – Chief Marketing Technology Officer, który łączyć będzie umiejętności w zakresie IT z kompetencjami na polu marketingu. Mówi się, że w nadchodzących latach CMO będą spędzać więcej czasu niż CIO, mając do czynienia z technologią.
CIO będą zmuszeni rozwinąć swoje umiejętności marketingowe i skupić się na dobrym zrozumieniu funkcji marketingowej, tak samo jak innych korporacyjnych specjalizacji, które będą wspierać, aby być na czasie, jeśli chodzi o wymagania poszczególnych stanowisk. Nauka na temat kompetencji każdego z działów pozwoli CIO wspierać inne zespoły, co oznacza, że zakres jego obowiązków przesunie się w kierunku stanowiska COO (Chief Operations Officera).
Upewnienie się, że wszystkie teamy w firmie współpracują efektywnie i produktywnie, jest kluczem do sukcesu. Dobra komunikacja to fundament kolaboracji działu IT i marketingu. Stanowiska łączące różne działy są popularne w dużych korporacjach, ale małe i średnie firmy mogą także przyjąć to podejście, wyznaczając kogoś, kto zapewni przepływ informacji pomiędzy marketingiem a IT.
Cyfrowa rewolucja otworzyła CIO możliwość stania się CEO. Tworzenie strategii technologicznej i wyznaczanie kierunku jest częścią roli CIO. Podczas gdy każda firma – dzięki cyfrowej transformacji – staje się powoli firmą technologiczną, CIO jest na właściwej pozycji, by wyznaczać kierunek jej przyszłego rozwoju na poziomie CEO.
CIO, ze swoimi umiejętnościami i doświadczeniem, ma mnóstwo wiedzy, którą może wnieść do firm chcących się zdigitalizować. Operacyjna biegłość jest naturalna dla każdego dobrego CIO, a umiejętność organizowania i ustalania procedur, które gwarantują dostarczenie usługi, są wysoce transferowalnymi umiejętnościami, wartościowymi na stanowisku CEO.
Często mówi się, że sektor technologiczny jest rynkiem, na którym najtrudniej jest przyciągnąć, zatrudnić i zatrzymać w firmie największe talenty. Jeśli CIO już odniósł sukces, budując silny i utalentowany zespół IT, może z łatwością przenieść to na całość biznesu.
Docelowo, komunikacja i przywództwo są najważniejszymi umiejętnościami miękkimi dla każdego lidera IT. Podczas gdy technologia nieustannie ewoluuje, niemożliwe jest, by CIO znał każdy nowy trend. Rolą CIO jest zmobilizowane zespołu, aby działał skutecznie, wykorzystując pełnię swoich możliwości. Komunikowanie się z zarządem, aby zrozumieć priorytety biznesu, a następnie dostarczenie usługi, która w najlepszy sposób je wesprze. Liderzy IT muszą zrozumieć, co wyróżnia ich biznes i w jakich obszarach można go zmienić, aby poprawić działanie organizacji.
Ponieważ rynek wciąż się zmienia w bardzo szybkim tempie, ważne jest, aby szukać kandydatów dysponujących kluczowym zestawem umiejętności, którzy pomogą ci zrealizować twoją strategię IT.
Jeżeli chciałbyś porozmawiać na temat tego, w jaki sposób możemy pomóc Ci w zakresie potrzeb związanych z rekrutacją, skontaktuj się z jednym z naszych konsultantów rekrutacyjnych.
Chcesz porozmawiać z nami o swoich potrzebach rekrutacyjnych?
Kluczowe informacje na temat wynagrodzeń w poszczególnych sektorach i trendów na rynku pracy.